آموزش: توصیه‌هایی برای فیلمنامه‌نویسی از بهترین فیلمنامه‌نویسان سال ۲۰۱۸

۲۴ فریم – سرویس آموزش: در ویدئو-مقاله‌ی این هفته از سرویس آموزش ۲۴ فریم، پای صحبت تعدادی از بهترین فیلمنامه‌نویسان سال ۲۰۱۸ می‌نشینیم؛ کسانی که از حرفه‌ای‌های هالیوود در زمینه‌ی نگارش فیلمنامه هستند و حال در این ویدئو از توصیه‌های‌شان برای علاقه‌مندان به نوشتن برای فیلم حرف می‌زنند.

وبسایت Variety به تازگی فیلمنامه‌نویسان فیلم‌های بلکککلنزمن (BlacKKKlansman)، یک مکان ساکت (A Quiet Place)، عمو درو (Uncle Drew)، فندق‌شکن و چهار قلمرو (Nutcracker and the Four Realms) و چندی دیگر را گرد هم آورد تا بهترین توصیه‌های‌شان را برای نویسندگانی که سعی در ورود به صنعت فیلم و تلویزیون دارند بیان کنند.

فیلمنامه‌نویسانی که در این ویدئو از تجربیات‌شان حرف زده‌اند:
میکا فیتزرمن-بلو (Micah Fitzerman-Blue)، که به همراه همکارش نوا هارپستر (Noah Harpster) فیلمنامه‌ی «تو دوست من هستی» (You Are My Friend) را نوشته‌اند؛ فیلمی با بازی تام هنکس که با نام «روزی زیبا در محله» (A Beautiful Day in the Neighborhood) نیز شناخته می‌شود.

دیوید رابینوویتز (David Rabinowitz) و چارلی واچل (Charlie Wachtel)، نویسندگان فیلمنامه‌ی بلکککلنزمن به کارگردانی اسپایک لی که برای آن موفق به کسب جایزه‌ی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی شدند.

الیزابت چامکو (Elizabeth Chomko)، نویسنده و کارگردان فیلم «آن­‌چه آن­‌ها داشتند» (What They Had) که از فیلم‌های شاخص سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود.

اسکات بِک (Scott Beck) و برایان وودز (Bryan Woods) که در نوشتن فیلمنامه‌ی «یک مکان ساکت» به کارگردانی جان کراسینسکی با هم همکاری کرده‌اند.

کریستی هال (Christy Hall) که با فیلم دادیو (Daddio) شروع امیدوارکننده‌ای در این سال داشته است.

جِی لانجینو (Jay Longino) که فیلمنامه‌ی «عمو درو» را در سال ۲۰۱۸ در گونه‌ی کمدی ورزشی نوشته است.

جک شیفر (Jac Schaeffer) که فیلمنامه‌ی «فریب‌کاری» (The Hustle) را به همراه استنلی شپیرو (Stanley Shapiro)، پال هنینگ (Paul Henning) و دِیل لانر (Dale Launer) در گونه‌ی کمدی نوشته است.

اشلی پاول (Ashleigh Powell) که با همراهی تام مک‌کارتی (Tom McCarthy) فیلمنامه‌ی «فندق‌شکن و چهار قلمرو» را نوشته است که لاسه هالستروم (Lasse Hallström) و جو جانستون (Joe Johnston) آن را کارگردانی کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین نتیجه‌هایی که از این ویدئو می‌توان گرفت این است که شما باید به صدای خودتان وفادار باشید. داستان‌هایی که می‌خواهید روی پرده ببینید را دنبال کنید و، مهم‌تر از همه، اثری را که در حال نوشتن‌اش هستید به پایان برسانید! این ویدئو را با ترجمه و زیرنویس اختصاصی گروه سرویس آموزش ۲۴ فریم ببینید.

ترجمه‌ی متن و ویدئو: کیانا نیکلایی

زیرنویس و گرافیک: مصطفی خانی‌پور